Sănătate
×

Mesaj

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Cine este Doina Marinescu?

 

O femeie împlinită care, dincolo de carieră, se bucură de familia ei frumoasă și de călătorii. O ploieșteancă prin căsătorie, titlu de care sunt foarte mândră, pentru că am întâlnit aici oameni minunați. Dintr-o mare pasiune am terminat facultatea de geografie, în anul 2001, iar din dorința de dezvoltare și evoluție, facultatea de management financiar contabil în 2008. De pe vremea când eram studentă la geografie și băteam țara în lung și în lat mi-a rămas pasiunea pentru călătorii și, ori de câte ori găsesc o portiță în programul meu, planific o călătorie. Acesta este modul meu de a mă relaxa și în acest fel sunt și mai productivă la birou. 

 

Cum ați ajuns la spitalul din Ploiești? Lucrați de mult timp în compania MedLife? 

M-am alăturat echipei MedLife în 2007, având ca principal obiectiv deschiderea laboratorului din Cluj-Napoca. În 2009 m-am mutat în București și am preluat managementul Hyperclinicii MedLife Unirii. Momentul-cheie al carierei sau ceea ce atunci mi s-a părut cea mai mare provocare a venit în vara anului 2010, când mi s-a propus să conduc cea mai mare hiperclinică MedLife-Griviţa, clinica cu cel mai mare număr de angajați în momentul respectiv (320) și cea mai mare cifră de afaceri. În 2011 am dezvoltat un proiect de la zero – MedLife Titan. Proiectul a pornit de la o clinică multidisciplinară cu 50 de angajați și a ajuns să fie o unitate de mari dimensiuni, care încorporează, pe lângă partea de ambulatoriu, o secție de imagistică (RX, CT şi RMN), dar și un spital multidisciplinar. Spitalul a luat naștere în urma unui concurs de idei inovative și strategie, câștigat în 2014 și implementat în 2015. Îmi plac provocările, sunt o fire activă, așa că, în paralel cu activitatea de zi cu zi, m-am ocupat și de coordonarea deschiderii unor unități mari din țară, respectiv hiperclinicile MedLife din Galați (2014) și din Cluj-Napoca (2015). În perioada 2017–2018 am fost invitat permanent în boardul MedLife.

După ce m-am ocupat de deschideri și eficientizări în cadrul MedLife, în 2020 am preluat managementul Spitalului Lotus din Ploiești, unitate care a intrat în portofoliul MedLife în decembrie 2019. Aici m-am ocupat de rebranding, să integrez unitatea în grupul MedLife și să implementez valorile și politicile grupului. Pot să spun că am reușit să fac în mare parte ceea ce mi-am propus, lucrez foarte bine cu personalul medical și administrativ, colegii mei, și asta mă bucură cel mai mult, pentru că dincolo de dotări, componenta umană este cea mai importantă într-un spital. Mă mândresc că la Ploiești sunt medici și asistente de top, gata oricând să răspundă oricăror provocări. Și în medicină sunt foarte multe provocări. 

 

Cum au fost ultimii ani la Medlife Spital Lotus? Având în vedere că a fost pandemia de Covid-19, asta a însemnat că provocarea de a manageria a fost și mai mare, nu?

Eu am venit la Spitalul Lotus în 2020, în plină pandemie. Am purtat mască eu și toți colegii mei, până în aprilie 2022, când restricțiile s-au ridicat. În aprilie 2022, am organizat împreună cu colegii mei o ieșire la o piesă de teatru și am constatat cu stupoare că nu îi recunosc fără mască! Pe mulți dintre ei! Pentru mine a fost un șoc. Lucram de mai bine de 18 luni cu oameni pe care nu îi văzusem fără mască. În pandemie cererea pentru servicii medicale private a crescut, oamenii s-au simțit mai în siguranță să vină la noi.

 

Au fost făcute multe intervenții chirurgicale pe lângă consultații, nu? A fost perioada aceea când în spitalele de stat nu se făceau operații, dar nu toți oamenii puteau aștepta. Mulți prieteni mi-au spus că v-au ales pentru problemele pe care le aveau. De ce credeți că au ales spitalul și medicii de aici?

Ca în orice domeniu, cea mai bună reclamă este recomandarea clienților. Pacienții au fost mulțumiți de modul în care au fost tratați și ne-au recomandat. Toate deciziile terapeutice și chirurgicale sunt personalizate și centrate pe pacient, de la pregătirea preoperatorie amănunțită până la tratamentul personalizat, conform ghidurilor internaționale și terapiei durerii post intervenție. Echipele noastre medicale sunt formate din medici supraspecializaţi, cu experiență vastă. Sunt echipe mixte cu medici din București, Ploiești și Pitești, care aplică cu mult talent tehnici avansate, minim invazive pentru pacienți, laparoscopice. Pe lângă toate acestea, foarte importante sunt aspectele care țin de spital efectiv și pe care pacienții noștri le caută: lipsa infecțiilor intraspitaliceşti, gradul de confort și siguranța lor pe timpul spitalizării, precum și empatia și grija întregului personal.

 

A trecut pandemia. Care sunt provocările actuale la nivel de piață a serviciilor medicale?

Am observat că mulți pacienți din Ploiești merg către București, cu atât mai mult când au de făcut intervenții chirurgicale. Asta înseamnă stres suplimentar cu drumul, aglomerația din spitale, pentru că vorbim de capitală, nu mai zic de efortul aparținătorilor care vor să le fie alături indiferent de câți kilometri ar parcurge pentru asta. Îmi spuneau medicii din spitalele Medlife că au pacienți de la noi, așa că am adus mare parte dintre medicii din Medlife București în Ploiești. Aproximativ 80% dintre medicii din Lotus vin din București. Pacienții au început să asocieze Spitalul Lotus cu MedLife și mă bucură mult. Este ceea ce ne-am propus. Să aducem la Ploiești performanța în servicii medicale MedLife. 

 

Ce presupune intraprenoriatul în MedLife? Ce înseamnă acest lucru la nivel de libertate decizională?

Intraprenoriatul în MedLife, asta mi-a plăcut încă de la început aici. Libertatea de a pune în practică ideile. Primele nu mi-au aparținut, însă în cei 15 ani petrecuți în MedLife am contribuit și implementat multe dintre ideile mele. De la servicii noi, centre multidisciplinare, unități noi. Dacă ești om de acțiune, aici este locul tău. Îți vine ideea, o discuți cu colegii, faci un business plan și, dacă totul este conform așteptărilor, dai drumul la treabă. Decizia îți aparține în întregime, de la echipa cu care vei lucra până la implementare și rezultate. Suntem câțiva intraprenori în grupul MedLife. Pentru mine, această libertate este foarte importantă, mă motivează, mă provoacă și vin cu bucurie la birou. Nu e loc de plictiseală în mod sigur!

 

Cum vă relaxați la finalul unei zile sau săptămâni pline de adrenalină?

Mulți privesc cu neîncredere modul în care un manager își poate face timp și pentru familie. Eu am învățat să mă detașez de serviciu prin plimbări alături de familia mea. Am vizitat de mai multe ori toate muzeele din Ploiești și Prahova, sunt foarte multe și interesante și merg des în zona Dealu Mare, zona de care m-am îndrăgostit din momentul în care am descoperit-o, în urmă cu patru ani, și pe care o numesc Toscana de lângă casă. Atunci când am mai mult timp fac călătorii mai lungi. Îmi place să mă întâlnesc cu prietenii pe care mi i-am făcut aici, la Ploiești, pentru că socializarea este foarte importantă pentru mine. Secretul succesului în ceea ce privește relaxarea după serviciu este delimitarea corectă. Nu vin cu problemele de la serviciu acasă și nici invers. Este greu, dar nu imposibil. Mă organizez foarte bine și atunci am timp pentru tot ce îmi planific. 

 

Pe plan profesional, ce vă doriți pentru următorii ani?

Îmi doresc mult ca ploieștenii să nu mai caute capitala pentru servicii medicale de calitate. Cum spuneam, mulți au aflat deja că pot obține rezultate excelente aici. Ca manager, mă voi lupta mereu să atrag medici cât mai buni și să dotez spitalul cu aparatură de ultimă generație, pentru ca personalului să îi fie drag să lucreze la noi. În plus, eu lucrez foarte mult la spiritul de echipă, să se simtă că fac parte dintr-o familie. Stăm la serviciu mai bine de jumătate din timpul nostru și este ideal să ne simțim bine. De aceea voi planifica în continuare evenimente de socializare în afara spitalului pentru sudarea echipei. 

 

VitejiePeTocuri la tine in inbox

Te tinem la curent cu cele mai noi articole, recomandari, tips & tricks pentru tine si familia ta!